Home

Rosia montana am fost acolo

Romania e frumoasa (39): Rosia Montana - Razvan Pascu

Dupa o noapte de odihna bine meritata, am plecat din Alba Iulia, cu directia Rosia Montana, una dintre cele mai vechi localitati din tara noastra, in care mineritul sta la loc de cinste de mii de ani. Nu stiam exact ce a aveam sa vedem, dar doream sa fim acolo, la fata locului, in mult disputata localitate URM ARE de aici. În luna august am facut o excursie de suflet. Ma bucur c-am reusit sa o fac în anul Centenarului Marii Uniri. Traseul a fost: Pitesti, Sibiu, Alba-Iulia, Rosia Montana, Gârda de Sus, Pestera Scarisoara, Albac Manastirea Sf Ilie, manastirea Izbuc, Pestera Ursilor, statiunea Stâna de Vale cu cascada Izvorul minunilor, Câmpeni cu muzeul Avram Iancu, Brad Muzeul aurifer. La Rosia Montana am intrebat si ni s-a recomandat un singur obiectiv de vizitat Muzeul mineritului Rosia Montana o fosta exploatare miniera inchisa in anul 2006 daca bine am retinut. Ajunsi in fata muzeului ni s-a comunicat ca urmeaza sa intram dupa ce va iesi grupul care era deja inauntru si cum eram doar 6 persoane, urma sa asteptam sa se.

Am vizitat astazi Rosia Montana si Muzeul Mineritului Aurifer. Auzisem multe despre zona si militasem activ pentru salvarea patrimoniului acestei zone, care este unul dintre leaganele civilizatiei poporului roman - dar azi a fost prima data cand am ajuns efectiv in Rosia Montana, alaturi de un grup de prieteni dragi Odată cu reactualizarea listei monumentelor istorice, după anii 1990, Roşia Montană a rămas acolo şi inclusiv la momentul la care s-a dat acel acord pentru minerit în zonă ea era inclusă în patrimoniul naţional românesc

Si noi am fost la Rosia Montana. Am intitulat astfel acest articol ca o contra a afirmatiei a Presedintelui Romaniei la vizita din toamna la Rosia Montana: am fost acolo sa vad. Si a dat unda verde la distrugere. Poate ca nu-si are locul acest articol pe un sit despre munte, drumetie si alte preocupari montane, dar isi are rostul in. Si tot ca si la tine, neam de neamul meu au fost baiesi la Rosia Montana. Am fost acolo cand s-a descoperit scheletul uriasului. Acum e la Moscova. Eu ca si tine am fost martor. Ia plicul asta si pastreaza-l ca pe ochii din cap. Inauntru ai poza. Sa stii de la mine ca acolo in galerie se afla scheletul unui dac hiperborean, stramos de-al nostru Cinstit sa fiu cand l-am vazut mi-a inghetat sangele in vine. Uite Ioane, - mi-a zis -, si eu sunt mot ca si tine. Si tot ca si la tine, neam de neamul meu au fost baiesi la Rosia Montana. Am fost acolo cand s-a descoperit scheletul uriasului. Acum e la Moscova. Eu ca si tine am fost martor. Ia plicul asta si pastreaza-l ca pe ochii din cap Anul acesta (2018) am ajuns pentru prima data la maratonul de la Rosia Montana si in zona. Dupa o scurta plimbare pe strada Principala, mi-a fost clar ca acel eveniment nu este organizat numai pentru alergatori, nu reprezinta vreun interes mercantil al organizatorilor

Rosia Montana merita a fi salvata! / impresii Descoperă

1. Link de donații/Donate here: https://www.tipeeestream.com/micul-gigant/donationUrmărește-mă pe rețelele sociale/Check out my socials:INSTAGRAM: https://www.i..
  2. In schimb, ii inteleg pe oamenii de la Rosia Montana. Au un oras mort si n-au ce face acolo. Singura lor sansa ar fi sa munceasca. Am zis o data, ce faceti cu aceasta casa. Majoritatea oamenilor au vrut sa faca ceva cu ea. Atunci sa munceasca sa faca ceva pentru ea. Nu ma intereseaza daca oamenii aia au fost platiti sa strige acolo sau sa nu.
  3. Acum, după 20 de ani de când am fost prima dată acolo, Roșia arată mai abătută și părăginită ca niciodată. Casele cumpărate de companie stau să cadă, iar investițiile publice sunt inexistente. Dar oamenii de acolo nu și-au pierdut speranța niciodată. Și nici noi
  4. nu doresc nimanui sa ajunga in situatia locuitorilor din muntii apusenicu atat mai putin a celor din rosia montana..fiecare om are dreptul la libertatea de exprimaregarantata prin constitutiedar si motii au dreptul la o viata mai buna..si ca sa ti dai seama de situatia in care sant fara a exista riscul manipulari mediatice,cel mai bine este sa mergi in zona respectiva sa cunosti.
  5. eritului in zona, pentru ca fusesem acum vreo doi ani la o intalnire tematica si cumparasem un ghid turistic al Rosiei Montane, pentru ca.
  6. ică foarte caldă, aproximativ 5.000 de oameni au reușit să se adune ieri în București pentru a apăra Roșia Montană și România de cei care nu se sfiesc să ne trădeze interesele. Majoritatea tineri, majoritatea pe deplin conștienți de consecințele avizării abuzive a.

România se trezește! Deși lumea este încă în vacanță, deși a fost o zi de duminică foarte caldă, aproximativ 5.000 de oameni au reușit să se adune ieri în București pentru a apăra Roșia Montană și România de cei care nu se sfiesc să ne trădeze interesele. Majoritatea tineri, majoritatea pe deplin conștienți de consecințele Read more 5.000 de oameni au protestat. Peisajul cultural minier Roșia Montană conține cel mai semnificativ, extins și divers din punct de vedere tehnic complex minier aurifer subteran roman cunoscut în lume la ora actuală, datând din perioada ocupației romane a Daciei (106-271 EN). În aceste momente, sărbătorim alături de comunitatea locală din Roșia Montană, a căror rezistență și determinare au. A fost prima si ultima data cand acei indivizi mi-au scris, nu stiu cum Dumnezeu mi-au obtinut adresa de email. Deaspre unii pot baga mana in foc ca le trebuie o vreme sa caute pe Google unde e Rosia Montana, ca ei habar n-au. Si mai putin stiu ce se intampla acolo

Rosia Montana, galeriile romane

1. Am ajuns la Camping Rustic, Rosia Montana. E un loc absolut incredibil si copiii sunt primiti cu entuziasm si limonada. Animale, lac, pomi. Sunati inainte si pentru a primi adresa exacta dar si pentru a va asigura ca nu pleaca o autorulota, nu ar fi bine sa va intalnit pe drum. Puteti contacta proprietarii la numarul de telefon 0754 975 599
  2. Referitor la articolul ROȘIA MONTANĂ: Tudose vrea să nu mai fie pe lista UNESCO. De ce riscă România să piardă procesul cu Gabriel Resources, am primit pe e-mail de la cititorul Stan: Astia ne cred idioti. Ma tot intreb de ce nu face nimeni referire la cele peste 80.000 de tone (optzecidemii
  3. Verdictul a fost pronunţat într-o acţiune judecătorească promovată de Asociaţia Alburnus Maior Roşia Montană, Centrul Independent pentru Dezvoltarea Resurselor de Mediu din Cluj-Napoca şi de către Fundaţia Culturală Roşia Montană. Hotărârea Curţii de Apel Alba este irevocabilă

Muzeul mineritului Rosia Montana - jud

Muzeul Mineritului Aurifer - Rosia Montana / impresii

Roșia Montana. USR-PLUS a respins constant orice încercare de retragere a dosarului. Poziţia USR PLUS este una foarte clară: respingem orice iniţiativă, din orice direcţie ar veni, de retragere a dosarului de listare a Roşia Montană la UNESCO, pentru că listarea Roşia Montană la UNESCO nu are ca efect niciun fel de blocare a statului român pentru eventuale proiecte viitoare în. Rosia Montana - istoric. Roşia Montană este atestată documentar din anul 131, când purta numele de Alburnus Maior. De-a lungul timpului, activitatea specifică acestei zone a fost exploatarea auriferă, care a început încă din secolul al II-lea d.Hr, din perioada romanilor. Roşia Montană este una dintre cele mai vechi localităţi din. Si tot ca si la tine, neam de neamul meu au fost baiesi la Rosia Montana. Am fost acolo cand s-a descoperit scheletul uriasului. Acum e la Moscova. Ca si tine, am fost si eu martor. Ia plicul asta si pastreaza-l ca pe ochii din cap. Inauntru ai poza. Sa stii de la mine ca acolo, in galerie, era scheletul unui dac, stramos de-al nostru SECRETUL de la Rosia Montana, pastrat timp de 36 de ani! Marturia unui miner care a fost acolo Era urias! Sigur NU ERA OM. In februarie 2012, o echipa de geologi a facut sapaturi la Rosia Montana, in una dintre galeriile descoperite de agatarsi, acum 5500 de ani. Au gasit aici o bucata uriasa din piatra, cu o compozitie de 15% praf de granit. Si apropo, am vorbit azi cu niste unii, care habar nu aveau unde este Rosia Montana, nici in ce judet este nu aveau habar, dar vroiau sa nu se intample acolo nimic. Ii doreau pe cei de acolo morti, ca deh, de facut oricum nu au ce face acolo ;) Si da, presa este de cacao, nu are rost sa va bazati pe ea cand este vorba de un asemenea subiect

Ministrul Culturii, despre Roșia Montană: Nu patrimoniul

Mie sa-mi dea America toata sa fie a mea, si eu nu plec din Rosia Montana . Eugen Cornea, capetenia rezistentei antigoldiste de la Rosia Montana. Am fost astazi la o intalnire cu profesori universitari si alti oameni pregatiti in diferite domenii care-si bat capul cum sa salveze muntii Apuseni de explatare si de distrugere totata Mie, popor roman, Rosia Montana mi-a fost data ca dar de nunta! Iar aceasta nunta a avut loc in etnogeneza, in veacurile formarii romanitatii in Dacia. La botez, L-am primit pe Hristos, iar la nunta, am primit comorile muntilor si campiilor de la Cel de Sus Unele au fost renovate, după ce proprietarii au fost strămutați, în timp ce altele stau să se prăbușească și așteaptă parcă o decizie salvatoare. La 1889 de ani de la prima atestare documentare, Roșia Montană pare încremenită în proiect

Așa cum am afirmat și după ședința CSAT în care am informat asupra acestei teme sensibile și importante pentru România, noi, guvernarea PSD - ALDE, nu am fost și nu suntem dispuși să plătim din buzunarul cetățeanului cele peste 4 miliarde de dolari care se pot pierde în urma litigiului mai sus menționat Cinstit să fiu, când l-am văzut, mi-a îngheţat sângele în vine. Uite Ioane, - mi-a zis - şi eu sunt moţ ca şi tine. Şi tot ca şi la tine, neam de neamul meu au fost băieşi la Roşia Montană. Am fost acolo când s-a descoperit scheletul uriaşului. Acum e la Moscova. Ca şi tine, am fost și eu martor Peisajul minier Roșia Montană a fost înscris în Lista Patrimoniului Mondial și în Lista Patrimoniului Mondial în Pericol al UNESCO recunoscându-se, astfel, atât vulnerabilitatea sitului cât și necesitatea luării de măsuri urgente de protecție. Localitatea Roșia Montană, care mai număra câteva sute de suflete la ultimul recensământ, e plasată într-o zonă cu un. Vicepremierul Kelemen Hunor a afirmat, miercuri, ca in acest moment este aproape imposibil sa retragi dosarul de includere a sitului Rosia Montana in patrimoniul UNESCO. Liderul UDMR considera, insa, ca responsabilitatea este mai mult fata de comunitatea de acolo si nu fata de patrimoniu. Poti sa te duci doua saptamani vara, sa mai bei o bere, dar asta nu salveaza zona, a afirmat vicepremierul

Si noi am fost la Rosia Montana - Muntii Carpat

SECRETUL de la Rosia Montana, pastrat timp de 36 de ani

Distribuie acest articol! Discuţiile privind includerea sitului Roşia Montană în Patrimoniul Mondial, care urmau să aibă loc duminică, la Fuzhou, China, unde este reunit Comitetul UNESCO, au fost reprogramate. Întâlnirea a fost întreruptă de Tian Xuejun, vice-ministru chinez al Educaţiei şi preşedinte al Comisiei Naţionale Chineze pentru UNESCO În privinţa Roşiei Montane, foarte bine că s-a luat această decizie. Aşa cum noi am spus de foarte multe ori, acolo există - eu vorbesc din punct de vedere al patrimoniului cultural - ceva unicat, vorbesc de galeriile romane şi medievale, o tehnologie care trebuie păstrată şi o arheologie care trebuie păstrată Am fost în zona Dăroaia, unde sunt afectate foarte multe locuințe și am înțeles de la cei care erau acolo că majoritatea locuitorilor au fost cazați în căminul de la Roșia Montană, unde ne-am dus ulterior cu fructe. Se străduie autoritățile. Nu duc lipsă de apă, au și de mâncare

10 ani de FânFest Roşia Montană: Festivalul oamenilor liberi

Roșia Montană Marathon 26-27 Iunie 202

Am fost in mina de la Rosia Montana, ce-am vazut acolo

Despre Rosia Montana De Cristi Dorombac

Ne bucuram de Rosia Montana in patrimoniul Unesco pentru ca altfel guvernantii actuali de abia asteptau sa dea totul gratis. Asa aurul ramane acolo pentru mai tarziu, unde am mai avea o sansa sa vina un alt guvern. Oricare ar fi mai bun decat ce avem acum Nu ştiu dacă o fi vorba despre acelaşi unde am fost noi, căci ştiu că pe ambii pereţi ce formează Cheile Bicăjelului, sunt destul de multe astfel de locuri de belvedere, potecile de acces fiind însă nemarcate. Noi nu am explorat zona căci nu am avut timp prea mult dar tare aş vrea să mă întorc cândva şi să mai descopăr câte. Din ce am vazut eu opana acum (n-am fost nici eu pe acolo) bugetul mare am impresia ca e doar intr-o parte. Celorlalti e e frica de cianura, asa cum zice si MIN. Pentru ca doar intr-o parte fad ca s-au alocat bugete impresionante pentru a duce oameni din presa in Australia, alti oameni de presa si bloggeri prin Rosia Montana Am plecat bucurosi ca am putut sa ne bucuram de astfel de locuri mirifice, putin tristi pentru ce am vazut si constatat acolo si totodata increzatori ca cei ce am fost acolo impreuna cu localnicii si cu toti romanii constienti vom face tot ceea ce e posibil ca Rosia Montana sa ramana un colt de rai Am fost în zona Dăroaia, unde sunt afectate foarte multe locuințe și am înțeles de la cei care erau acolo că majoritatea locuitorilor au fost cazați în căminul de la Roșia Montană, unde ne-am dus ulterior cu fructe. Se străduie autoritățile. Nu duc lipsă de apă, au și de mâncare

O minune la Roșia Montană - victoria după decenii de activis

Secretul de la Rosia Montana, pastrat timp de 36 de ani! Marturia unui miner care a fost acolo Era urias! Sigur NU ERA OM. Mesajul a devenit viral pe Facebook si a strans o multime de vizualizari. In februarie 2012, o echipa de geologi a facut sapaturi la Rosia Montana, in una dintre galeriile descoperite de agatarsi, acum 5500 de ani Roșia Montană a fost acceptată marți pe lista siturilor protejate la nivel mondial de UNESCO. Ministerul Culturii este parte a Guvernului României. Noi vom merge cu un mandat din partea Guvernului, va fi o decizie la nivel de Guvern şi va fi o decizie politică la nivel de coaliţie. Dar noi, ca Minister al Culturii, [ Cătălin Striblea: Am rămas blocat de câtă răutate, nesimțire, ură de-a dreptul, am putut vedea în comentarii De ce a venit, de fapt, Jean-Claude Van Damme în România. Are dieta lui personală, are mâncarea lui, pe care o consumă pentru a fi în formă

Am fost şi noi la Roşia Montană! (GALERIE FOTO) • Alba Spor

Chestia cu patrimoniul istoric și cultural al Roșiei Montane a fost un alt subiect hilar.Roșia Montana nu e vreun oraș medieval. Niște biserici de un baroc ardelenesc jalnic, case amărâte.... Iar minele antice sunt, cu tot respectul pentru civilizația romană, niște mine, nu vreun ansamblu de temple monumentale.Simpla descărcare arheologică a lor ar fi fost și a și fost, după. Aici, sub picioarele noastre a fost statuia Regelui Ferdinand, inconjurat de patru victorii. Noi, din pacate, la Greenpeace, nu am avut bani de cinci statui, asa ca avem una singura. Intamplarea face ca tot astazi, se discuta in coalitia de guvernare dosarul Rosia Montana la UNESCO Despre Rosia Montana - un loc la margine de prapastie regizorul Cristian Mungiu a declarat: Acuma (26 septembrie - 5 octombrie 2012) am fost la un festival la Hamburg. Ma duc foarte rar sa vad filme intr-un festival pentru ca am propriile mele treburi acolo si nu am niciodata timp, dar am vrut sa vad un documentar german despre Rosia. Roșia Montană a fost inclusă în Patrimoniul UNESCO, ceea ce face ca exploatarea aurului în perimetrul protejat să devină imposibilă. În consecință, RMGC urmează să piardă investițiile în zonă. Preşedintele Klaus Iohannis a reacţionat, marţi, după includerea situ-ului Roşia.

Rosia Montana mai altfel - 10-11 aprilie 2014 Alpinclick

Dosarul Roșia Montană a fost depus la UNESCO în ianuarie 2017, după ce a fost pregătit de fostul ministru al Culturii din Guvernul Cioloș, Corina Șuteu. În anul 2020, în timpul mandatului lui Bogdan Gheorghiu, dosarul a fost retrimis la UNESCO Am ajuns in seara asta in Rosia Montana. E rau. Aici au cazut peste 200 de litri pe metrul patrat. Zona e impadurita, nu au fost defrisari. Dar pur si simplu a fost prea multa apa, venita de pe versantii impaduriti direct peste casele oamenilor Vad bucurie mare pe tema includerii Rosia Montana in Patrimoniul UnescoCe inseamna asta pentru Romania?Ca am pierdut orice sansa de a castiga procesul intentat de GR la ICSID (unde, sa nu uitam, am pierdut pentru mult mai putin, procesul cu European Drinks). Romania va trebuie sa plateasca peste 4 mld de USD despagubiri, scrie pe [

5.000 de oameni au protestat aseară în București pentru ..

Comitetul UNESCO a luat o decizie istorică, așteptată de zeci și sute de mii de cetățeni români: Roșia Montană a fost inclusă pe Lista Patrimoniului Mondial! Peisajul cultural minier Roșia Montană conține cel mai semnificativ, extins și divers din punct de vedere tehnic complex minier aurifer subteran roman cunoscut în lume la ora actuală, datând [ Zona este complet distrusa oricum si nu de azi, de ieri, ci inca din perioada comunista. Nicio companie nu este un inger, insa in particular, acolo in zona, eu in continuare nu vad alta solutie decat inceperea exploatarii aurului, altfel Rosia Montana va ramane si in viitor un teritoriu dezolant, ca atatea altele din Romania 160515 - 19072021 - Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, anunţă că dosarul Roşia Montană va fi discutat peste o săptămână la UNESCO, el arătând că în proporţie de 99% acesta poate fi aprobat. Se cam ştie care e cursul aceste integrări în patrimoniul internaţional UNESCO. Vorbim de parafare, practic trebuie oficializată această integrare, nu există acolo În anul 2010 ajungeam pentru prima dată la Roșia Montană împreună cu familia, la recomandarea activistei Stephanie Roth. Acolo am luat legătura cu Eugen David, președintele Asociației Alburnus Maior care se opunea proiectului minier cu cianuri propus de Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) și se lupta pentru protejarea Roșiei Montane

Rosia Montana - ce a fost si ce a ramas. de fapt, era un fost inginer ce a lucrat acolo Tot în cadrul Muzeului Mineritului Aurifer Roșia Montana am văzut și câteva sisteme hidraulice de extragere sau diferite unelte folosite de muncitori de-a lungul timpului. Expoziția se află afară, chiar la intrarea principală în mina Comitetul Patrimoniului Mondial al UNESCO a decis marți că peisajul minier Roșia Montană a fost înscris în Lista Patrimoniului Mondial al UNESCO. Prin decizia de astăzi, comunitatea locală primește o șansă uriașă pentru dezvoltarea și - în același timp - conservarea patrimoniului Astfel, conform datelor consultate de Capital, acțiunile Gabriel Resources au deschis ședința de tranzacționare de astăzi într-o scădere puternică de peste 8%, după ce s-a decis ca situl minier de la Roșia Montană să fie introdus în patrimonul UNESCO, făcând practic imposibilă orice exploatare minieră în zonă. Compania canadiană Gabriel Resources, care deţine o concesiun Includerea sitului Rosia Montana in Patrimoniul Mondial UNESCO este o sansa uriasa pentru comunitatea locala, dezvoltarea si conservarea patrimoniului, a transmis, marti, USR PLUS, care a subliniat ca este o zi istorica

LTraseu cu bicicleta MTB XC Rosia Montana - Taul Mare

Am fost de curand in Rosia Montana,initial in trecere,dar apoi am hotarat sa si oprim.Am fost impresionata de situatia de acolo...Frumusetea naturii e singurul lucru care ne ramane de-a lungul timpului si ea da pana la urma bogatia unei tari. postat de: SORIN FARCAS la data: 06-01-2009 17:57: Vot: IMPOTRIVA (nu Dacă lucrurile rămân definitive, s-a închis. (...) Acolo sunt zăcămintele noastre, a spus Tudose. El a precizat că nu ştie care este argumentul pentru care Roşia Montană a fost declarată arie protejată In timpul vizitei facute in cariera de la Rosia Montana, Basescu a spus ca este un sustinator al proiectului minier nu de azi, de ieri, amintind ca a fost acolo si in campania electorala pentru a se informa si recomandandu-le reprezentantilor companiei sa gaseasca modalitati sa prezinte populatiei proiectul Odată cu reactualizarea listei cu monumentele istorice după anul 1990, Roşia Montană a rămas acolo şi inclusiv la momentul la care s-a dat acel acord, accept pentru minerit în zona respectivă, ea era inclusă în patrimoniul naţional românesc. Aşadar, când s-a semnat acordul se ştia foarte bine că acolo este o zonă de interes.

Am pierdut orice șansă de a câștiga procesul intentat de GR la ICSID (unde, să nu uităm, am pierdut pentru mult mai puțin, procesul cu European Drinks). România va trebuie să plătească peste 4 mld de USD despăgubiri, afirmă avocatul de business Gabriel Biriș, fost secretar de stat la finanțe, în guvernul Cioloș Si tot ca si la tine, neam de neamul meu au fost baiesi la Rosia Montana. Am fost acolo cand s-a descoperit scheletul uriasului. Acum e la Moscova. Ca si tine, am fost si eu martor. Ia plicul asta si pastreaza-l ca pe ochii din cap. Inauntru ai poza. Sa stii de la mine ca acolo, in galerie, era scheletul unui dac, stramos de-al nostru Kelemen Hunor: Foarte bine că s-a luat decizia privind Roşia Montană; acolo e ceva unicat . 1 oră in urmă 13. Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a declarat, luni, că dosarul Roşia Montană va fi discutat la UNESCO pe 25 iulie şi că va pleda pentru ceea ce înseamnă binele patrimoniului, dar a menţionat că va primi un mandat din partea Guvernului pentru a prezenta poziţia României.Ministerul Culturi Traian Băsescu a declarat că ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, ar fi trebuit să-şi dea demisia după ce s-a întâmplat ieri cu trenurile şi a precizat, ironic, faptul că e mirat că nu au dat vina pe el pentru că un mecanic de locomotivă era beat în momentul producerii unui accident

Problemele cu care localnicii din Rosia Montana se confrunta au fost si sunt subiectul campaniilor de salvare a acestei locatii de ceva ani. Pe langa cei care activeaza strict pentru Salvati Rosia Montana se mai afla si alte persoane care vor sa ii constietizeze pe apropiatii lor de modul in care mii de oameni sunt obligati sa traiasca la Rosia Montana Incepand cu 1999, la Rosia Montana a cercetat o echipa de arheologi si specialisti francezi de la Centre National de la Recherche Scientifique, de la Unite Toulousaine d'Archeologie et d' Histoire (UTAH) si de la Universitatea Le Mirail, plus geologi de la Universitatea Tehnica Babes Bolyai din Cluj si de la Universitatea Tehnica din Munchen

Adrian Petrisor - Photography: Colorful waters

Am fost si eu la protest Rosia Montana ~ 7 Septembrie 2013. septembrie 10, 2013. Nu pot sa spun ca sunt tot timpul informata cu ce se intampla in tara asta, avand in vedere ca sunt tot timpul in miscare, dar de cateva zile incoace m-a uimit multimea care s-a mobilizat pentru a salva Rosia Montana si Romania implicit Mi-am amintit de vizita facuta acolo, de cuvintele localnicilor care spuneau ca RMGC (Rosia Montana Gold Corporation) a fost definitiv invinsa si ca a sosit momentul sa inceapa turismul in zona, nu de alta, dar atatea monumente ale naturii, case de patrimoniu, descoperiri arheologice si galerii romane cate sunt in Rosia, nu mai exista nicaieri. 28.02.2018 . Ovidiu Gusetu Nu am fost la Roșia Montana, dar voi încerca să o pun ca destinație în următorul concediu Saptamana trecuta am fost la Rosia Montana. Sa vad si io cum stau lucrurile in teren. Eu o sa va povestesc voua ce am gasit acolo, voi o sa va trageti concluziile. Am mai zis, ma bucur ca RMGC investeste in patrimoniu 70 de milioane de dolari. E o suma pe care statul nu o are si nu o va mai avea in urmatoarea suta de ani Proiectul Rosia Montana, Rosia Montana, Romania. 608,432 likes · 61 talking about this. Cel mai complex proiect industrial care va transforma România în producătorul de aur numărul 1 din Uniunea..